Popestrimo šolo - prispevki
PRISPEVKI
JULIJSKA POČITNIŠKA POTEPANJA
V sredo, 1.7. in četrtek 2.7.2015, smo se v okviru projekta Popestrimo šolo, učenci 1., 2., 3., 4. in 5. razreda OŠ Cankova in 3., 4. in 5. razreda OŠ Tišina, odpravili na počitniška potepanja.
Naša prva postaja so bile Slovenske Konjice, kjer smo si ogledali MINI ZOO LAND (tematski živalski vrt). Že na vhodu nas je pozdravil govoreči papagaj Jaka, katerega smo tudi nahranili. Ogledali smo si štiri tematska prizorišča (divji zahod, avstralsko prizorišče, tropski park in kmečko prizorišče) ter vstopili v skrivnostni svet starodavnih kultur sredi đungle polne nevarnosti in osupljivih lepot. Tropske ptice so preletavale iz drevesa na drevo nad našimi glavami. Spoznali smo lenega krokodila, ki se nastavlja soncu, razigrano opico Ficko, poskočne kenguruje, pritlikavega zebu-ja, koate-nosate medvedke, rakune, mini prašičke, želve, hranili smo koze in zajčke ter občudovali številne vrste ptic. Na koncu pa smo se sprostili še na otroških igralih: toboganih, peskovnikih, spustili smo se po vrvi in se peljali z visečo železnico.
Pot nas je vodila naprej proti Šempetru v Savinjski dolini, kjer smo se podali skozi čudovito kraško jamo Pekel. Že na vhodu nas je pričakal hudiček in po njem je jama tudi dobila ime.V jami smo spoznali tako vodni kot suhi del, saj je sestavljena iz dveh etaž. V spodnjem, vodnem delu jame nas je pot vodila ob potoku Peklenščica, do največje znamenitosti v jami, do podzemnega slapa s štirimi metri vodnega padca. V zgornjem, suhem delu jame pa smo si ogledali raznolike kapniške oblike. Ker voda s seboj prinaša različne snovi, so kapniki v jami obarvani v različnih odtenkih rdeče in rjave barve.V jami Pekel živijo številne rastlinske in živalske vrste. Na stenah, po stropu ter v vodi se bohotijo lišaji, mahovi in alge, v jami pa se skrivajo tudi hroščki, pajki, polžki, raki in netopirji.
Naša zadja postaja pa je bil Hermanov brlog (Otroški muzej) v Celju. Tam smo spoznali lisjaka Hermana, ki je maskota muzeja ter si ogledali razstavo igrač. Predstavljene so nam bile doma narejene in kupljene igrače, igrače s katerimi so se igrali otroci na vasi ali v mestu, ter igrače in igre različnih slovenskih pokrajin. Posebej zanimiv del razstave so bili sklopi so namenjeni fantovskim in dekliškim igračam, medvedkom kot eni najbolj prijaznih otroških igračk, različnim družabnim igram ter igračam s katerimi se igrajootroci v oddaljenejših krajih sveta.
Na koncu smo se ustavili še v McDonald'su, kjer smo si napolnili trebuščke. Med potjo smo še kakšno zapeli in se zvečer polni prijetnih vtisov vrnili na šolsko dvorišče, kjer so nas pričakali starši. V obeh dneh se je izleta udeležilo kar 78 učencev obeh šol.
Več o dogajanju na počitniških potepanjih, si lahko ogledate v galeriji.
POČITNIŠKA POTEPANJA
V torek, 28.4. in v sredo, 29.4.2015, smo se v okviru projekta Popestrimo šolo, učenci 3., 4. in 5. razreda OŠ Tišina in OŠ Cankova, odpravili na počitniška potepanja.
Naša prva postaja je bil Učni poligon za samooskrbo Dole (učilnica v naravi) v Modražah pri Poljčanah. Na površini nekaj manj kot 1,5 ha, smo si pod strokovnim vodenjem ogledali permakulturne ureditve za pridelavo hrane (gomilaste, visoke, kartonaste in rastoče grede), zemljanko, rastlinjak, naravni wc, sisteme za pridobivanje energije, krmišče divjih živali, zeleno naravno igrišče, hotel za žuželke, dom za pikapolonice, mlako z mnogimi vodnimi živalmi, zeliščne grede, bajer za padavinsko vodo s travnimi muldami in mongolsko hišo jurto. Ogled je bil zelo zanimiv, poučen ter tudi koristen, saj bi lahko veliko videnega uporabljali v vsakdanjem življenju in s tem pripomogli k ohranjanju narave. Po ogledu smo se vključili v delavnice. Primerjali smo gozdno in travniško prst, izdelovali zeliščne kroglice za zaščito rastlin, spoznali smo, kako gojimo deževnike in zakaj so koristni, sejali semena rastlin, ki odganjajo škodljivce na vrtu in še marsikaj drugega. V zemljanki smo spoznali in degustirali različna zelišča, zeliščne sirupe in čaje.
Na poti domov smo se ustavili v Akvariju-terariju v Mariboru. V 39 velikih akvarijih, smo si ogledali preko 120 različnih rečnih, jezerskih in morskih rib. Najbolj so nas pritegnile piraje (južnoameriške sladkovodne roparske ribe z zelo ostrimi zobmi) ter raznobarvne in nenavadne tropske ribice. V terariju smo malce s strahom, a tudi z velikim zanimanjem opazovali kače, legvane ter želve, kako brezskrbno lezejo po krokodilih.
Na koncu smo se ustavili še v McDonald'su, kjer smo si napolnili trebuščke. Pozno popoldne smo se polni prijetnih vtisov vrnili na šolsko dvorišče, kjer so nas pričakali starši. V obeh dneh se je izleta udeležilo kar 46 učencev naše šole.
Več o dogajanju na učnem poligonu, si lahko ogledate v galeriji.
ŠOLA ZA NADARJENE
Na naši osnovni šoli v okviru programa Popestrimo šolo potekajo tudi različne delavnice v sklopu podaktivnosti Šola za nadarjene. Učenci smo tako spoznali že veliko novega. Najprej smo se odpravili na ogled Pokrajinske in študijske knjižnice v Murski Soboti, kjer smo raziskovali o zgodovini televizije, nato pa smo se odpravili na obisk televizijske postaje TV AS, kjer smo se tudi sami preizkusili v vlogi novinarjev in televizijskih napovedovalcev. Pripravili smo oddajo, v kateri smo predstavili našo šolo in jo tudi posneli.
Udeležili smo se tudi sobotne šole za nadarjene, kjer so se zvrstile različne delavnice s področja športa, glasbe, naravoslovja, novinarstva…Učenci smo se vanje vključevali po svojih interesih in željah. Poleg tega, da smo učinkovito zapolnili prosti čas smo spoznali tudi nove prijatelje.
Različne delavnice pa se izvajajo tudi na naši šoli, ki se jih z veseljem udeležujemo. Pred kratkim smo se pripravljali na nastop na občinski proslavi ob materinskem dnevu, kjer smo predstavili svoje skrite talente. Recitirali, deklamirali smo pesmice namenjene mamam in zaigrali na različne inštrumente ter na tak način proslavo še dodatno popestrili.Prav tako smo pripravili voščilnice za mame in spekli piškote, ki smo jih mamam ob tej priložnosti tudi podarili.
Udeležili smo se velikonočne delavnice, kjer smo pripravljali pirhe. Prav tako smo skušali odgovoriti na tri ključna vprašanja: Kaj? Zakaj? Kako? Nekaj smo jih naredili z barvami, nekaj pa na star način, kjer smo jajca okrasili z rastlino, jih zavezali v tanko nogavico in položili v čebulne olupke, da so se v njih skuhala. Na koncu smo jajca namazali še s slanino, da so dobila lepši sijaj.
Včasih kako uro izvedemo tudi v računalniški učilnici, kjer izvajamo različne naloge s področja bralnega razumevanja, matematike, naravoslovja in tujih jezikov. Ure zelo hitro minejo in so zelo zabavne.
Sedaj, ko bo zunaj tudi topleje, pa bomo veliko časa preživeli tudi v naravi in teh ur se že zelo veselimo.
PRVI KORAKI V RAČUNALNIŠTVO
V to podaktivnost se še posebej navdušeno vključujemo učenci prve in druge triade, ki se še nekoliko spoznavamo z računalnikom. V začetnih urah smo se podrobneje seznanili z uporabo in delovanjem računalnika, sedaj pa spoznavamo posamezne programe, ki so zelo dobrodošli tudi pri pouku.
Učenci prvega in drugega razreda izvajamo predvsem različne vaje za uporabo miške in tipkovnice (računalniško opismenjevanje). Rešujemo različne naloge s pomočjo spletnih programov in se na tak način učimo, poustvarjamo v programu Slikar, v naslednjih urah pa bomo začeli učiti tudi pisati.
Učenci tretjega in četrtega razreda se že spoznavamo z različnimi programi. Podrobneje smo poznali program Microsoft Word, v katerem že nekaj časa ustvarjamo. Pišemo različne prispevke, izdelujemo tabele, vstavljamo slike, besedila po navodilih oblikujemo, spreminjamo velikost, barvo in vrsto pisave, dokumente shranjujemo in se učimo pisati z obema rokama. V naslednjih urah pa nas čakajo še druge zanimive vsebine in spoznavanje zahtevnejših programov.
VARNOST NA SPLETU
V okviru programa Popestrimo šolo se izvaja tudi podaktivnost Varnost na spletu. Vanjo se vključujemo predvsem učenci višjih razredov, ki želimo nadgraditi svoje znanje o tem, kako varno deskati na spletu. Do sedaj smo se seznanili z različnimi vsebinami. Naučili smo se, kako varno uporabljati družbena omrežja, kakšna so varna spletna gesla, kako varovati osebne podatke, kaj je to kraja identitete. Spoznali smo tehnologijo, s katero lahko dostopamo do spleta in o zaščiti le te. Pripravili smo plakat za dan varne rabe interneta in ga predstavili ostalim učencem, saj smo jih želeli opozoriti na pravilno in varno rabo interneta. Debatirali smo o spletnem ugledu, spletnem nasilju, spletni etiki oz. bontonu, spletnem piratstvu, spletnem klepetanju. Reševali smo različne kvize na spletni strani Safe.si - varna raba interneta in si ogledali različne posnetke namenjene otrokom in najstnikom.Ure so bile zelo zabavne, kreativne in poučne.
DOGAJALO SE JE… SOBOTNA ŠOLA ZA NADARJENE
Danes, 28.2.2015 je na OŠ Puconci potekala sobotna šola za nadarjene učence. Sobotne šole za nadarjene učence so se udeležili učenci osnovnih šol Kuzma, Sveti Jurij Rogašovci, Tišina, Grad, Cankova, Murska Sobota I in Puconci.
Učenci so lahko izbirali med petnajstimi delavnicami:
- Naravoslovna delavnica: pričarajmo barve,
- Izdelava nakita iz volne-Finger Knitting,
- Računalništvo brez računalnika,
- Rebusi, uganke, premetanke,
- Kakšna je moč glasbe,
- Namizni tenis,
- Nogomet,
- Šifriranje,
- Labirinti,
- Postanimo novinarji za en dan,
- Gibalno plesna delavnica,
- Odbojka,
- Eko učilnica, permakulturni vrt in zelišča na šolskem vrtu ter izdelava zeliščne solo za kopel,
- Čokoladna fantazija,
- Portret v barvah.
Učenci, ki smo si izbrali Novinarsko delavnico, smo obiskali delavnice in učence povprašali o sobotni šoli za nadarjene.
Najprej so se z nami pogovarjale učenke in učiteljica Nina Rogan, ki so bile v Gibalno plesni delavnici, kjer so se ukvarjali z aerobiko. Zmotili smo jih pri učenju koreografije. Bile so same zgovorne punce, ki so nama povedale kaj so počele. Delavnico so začele z motivacijsko igrico, za katero je sledila predstavitev vadbe aerobike, potem so se ogrele in spoznale koreografijo, katero so se začele učiti. Nekaj deklet se je z aerobiko in plesom spoznalo šele danes, nekaj pa jih to počne v prostem času. Lana je na vprašanje zakaj je izbrala to delavnico odgovorila: ''Ker plešem že devet let pri Plesni šoli Urška, plešem pa disco dance in jazz. Bila sem tudi državna prvakinja.'' Aleša je povedala, da se je na delavnico prijavila, da bi spoznala nekaj novega. Tudi Maja je bila danes prvič na aerobiki in se ji ni zdelo težko. Živa je na vprašanje ali bi se ukvarjala s plesom tudi poklicno odgovorila: ''Ja, bila bi učiteljica plesa in aerobike.'' Na koncu pa so vse se strinjale, da je bilo na delavnici zelo lepo, kot sta povedali Lučka in Katarina.
Naslednja delavnica, ki smo jo obiskali, je bila nogometna, ki je potekala pod vodstvom Gregorja Budje. Na delavnici nogometa so bili sami fantje. Nekateri so se nogometa šele učili, nekateri pa se z nogometom ukvarjajo tudi v prostem času. Samo in Julijan sta povedala, da oba igrata nogomet tudi v prostem času pri nogometnih klubih. Na delavnico sta se prijavila, ker imata rada nogomet. Na vprašanje ali bi nogomet rada igrala tudi poklicno, sta odgovorila različno. Julijana zanimajo druge stvari, Samo pa bi se z nogometom rad ukvarjal, če bi to bilo mogoče. Strinjala sta se, da je pri delavnici zelo lepo ter, da so njuna pričakovanja izpolnjena.
Pri delavnici Namizni tenis so ob našem prihodu nekateri igrali namizni tenis, nekateri pa so odbijali žogice. Matej in Timi sta se na delavnico prijavila, ker ju ta šport veseli. Matej namiznega tenisa prej ni veliko igral, Timi pa je imel že nekaj predznanja, saj namizni tenis veliko igra. Oba sta se strinjala, da se v delavnici zelo zabavajo. Matej se je v delavnici naučil veliko novega, Timi pa je svoje znanje namiznega tenisa še dodatno utrdil. Povedala sta nam, da če bi morala izbirati še enkrat, bi izbrala enako delavnico, saj jima je bila zelo zanimiva.
Pri Odbojki so učenke in učenci igrali odbojko. Najprej sta jim učiteljici Nataša Kociper in Milena Peroš predstavili odbojko, potem pa so se začeli učiti še tehniko. K odbojki sta se Ajda in Lara prijavili, da bi se zabavali ter spoznali nove prijatelje. Ajda jo je želela igrati s prijateljicami, Lara pa se je želela naučiti še kaj več. Nekateri učenci odbojko trenirajo, medtem ko Lara ter drugi igrajo odbojko le s prijatelji. Obema je bila delavnica odbojke prva in edina odločitev. Vsem je bilo na delavnici lepo.
Delavnico Šifriranje je vodila učiteljica Nataša Pavšič. Učenci so izdelovali skrivna sporočila s pomočjo šifriranja. Ema se je na delavnico prijavila, ker se ji je tema zdela zanimiva. Med učenci je bil tudi Timotej, ki je na vprašanje, zakaj je obiskal našo sobotno šolo odgovoril, da obišče vsako sobotno šolo. Tijanu je bila delavnica všeč bolj kot je pričakoval, saj je mislil, da bodo več pisali. Vsi učenci so se pri delavnici zabavali in imeli lepo.
Zanimiva je bila tudi delavnica, v kateri so učenci izdelovali nakit iz volne, ki je zahteval kar nekaj spretnosti in natančnosti. Izdelali so različne ogrlice in zapestnice. Poleg miganja prstov pa so utrdili tudi znanje angleščine.
Tisti, ki imajo radi matematiko, so se udeležili nekoliko bolj miselno usmerjenih delavnic in sicer so reševali rebuse, premetanke in uganke in naredili različne skrivnostne labirinte. Alja in Ivana sta se delavnici udeležili zaradi tega, ker ju je pritegnil naslov delavnice in ker radi počneta kaj novega. Učenci, ki so šifrirali, pa so se navdušili nad šifrirno napravo, s katero so pripravili različna skrita sporočila. Vsi se so zelo zabavali in spoznali nove prijatelje.
Nekoliko bolj razgibana je bila delavnica, ki se je izvajala na prostem. Učenci so z mentoricama Ivo Kosednar in Jožico Lebar spoznali eko učilnico, zelišča na šolskem vrtu in njihov zdravilni pomen, izdelali model permakulturne grede ter posejali solato in papriko. Kar je delavnico naredilo še posebej zanimivo, pa je bilo izdelovanje zeliščne soli za kopel, ki so jo učenci odnesli domov. Učenci so nam povedali, da so se ob vsem tem zelo zabavali in naučili veliko koristnih nasvetov za zdravje. Z veseljem bi se še enkrat vključili v to delavnico, saj so zelo radi v naravi.
Zmotili smo tudi delavnico, kjer so pripravljali sladice iz čokolade. Ta je bila nabito polna. Pod vodstvom mentoric Mateje Ivanič in Nataše Čolnik so učenci pripravili čokoladne skledice, sadne solate in čokoladne lizike, ki so jih okrasili s perlicami. Učenke so bile nad delavnico zelo navdušene. Povedale so, da imajo zelo rade čokolado in tudi doma večkrat kaj pripravijo. Ob vsem tem pa so se tudi zelo zabavale. Eva in Nina sta povedali, da se v tem poklicu ne vidita, radi pa kaj sladkega pripravita v prostem času in s tem razveselita celotno družino. Če bi imeli možnost, bi se z veseljem še vključili v takšno delavnico.
Zelo delovno je bilo tudi v delavnici, kjer so odpotovali v državo galskega petelina in se povzpeli na Eifflov stolp, ki ponuja pogled na vso prestolnico, kjer se je razvila umetniška smer kubizem. Pod vodstvom mentoric Monike Prelog in Mateke Žökš so ustvarjali kot francoski umetniki. Vsak učenec je izdelal portret v slogu kubizma. Ko smo učence povprašali, zakaj so se vključili v to delavnico, so povedali, da imajo zelo radi likovni pouk in zelo radi ustvarjajo. Hkrati je bilo zelo zabavno, saj so spoznali nove prijatelje.
Ko smo hodili po hodniku od ene do druge delavnice, je bilo že od daleč slišati zvoke nežne glasbe, zato smo tudi tukaj pokukali, kaj delajo. Mentor glasbene delavnice, učitelj Jožef Slaviček, je učencem predstavil zvočne primere od klasike do rocka in celo filme glasbe. Učenci pa so skupaj naredili analizo in skušali ugotoviti sporočilo pesmi. Delavnica je bila dokaj polna, učenci pa so v en glas povedali, da so tukaj zato, ker imajo radi glasbo. Eni obiskujejo glasbeno šolo, drugi plešejo, tretji pa jo poslušajo samo za zabavo.
Pri delavnici Postanimo novinarji za en dan, ki jo je vodila učiteljica Vesna Grah, pa smo se za en dan spremenili v novinarje. Najprej smo z mentorico debatirale o množičnih medijih in spoznale delo novinarja, nato pa smo se razdelile v tri skupine in si pripravile vprašanja za anketiranje. Vsaka skupina je obiskala nekaj delavnic in učence anketirala. Zanimalo nas je predvsem, zakaj so se odločili za sobotno šolo za nadarjene, katere delavnice so izbrali in s čim bi se ukvarjali tudi poklicno. Vse delavnice smo tudi fotografirali in pripravili tale prispevek o sobotni šoli za nadarjene, ki ga bomo objavili na spletni strani šole. Tako smo podrobneje spoznale delo novinarja in se tudi same preizkusile v njegovi vlogi. Ugotovile smo, da je delo novinarja zelo naporno in razgibano, saj mora neprestano spremljati vse aktualne dogodke, veliko hodi po terenu, ki je včasih lahko tudi nevaren, mora biti tudi pogumen in dober govorec. Vseeno pa je bilo naše delo zelo zabavno.
ŠOLA ZA NADARJENE
V sredo, 18.2.2015, smo se v okviru projekta Popestrimo šolo, odpravili na televizijsko postajo TV AS. Tam smo spoznali delo novinarjev, kako se snemajo oddaje in se tudi sami preizkusili v vlogi novinarja. Pripravili smo kratek prispevek, v katerem smo predstavili našo šolo. Po ogledu televizijske hiše smo se odpravili še na kratek sprehod skozi park v Murski Soboti, kjer smo se ustavili pri nekaterih starih drevesih, pri doprsnem kipu Primoža Trubarja in Spomeniku zmage. Pred odhodom domov smo se ustavili še na Trgu kulture in si ogledali center mesta Murska Sobota.
PUSTOVANJE
V torek, 17.2.2015, smo v okviru projekta Popestrimo šolo imeli pustovanje. Pustnega torka smo se zelo razveselili, saj smo se lahko za en dan spremenili v svoje najljubše junake iz pravljic in risank. Pripravili smo pustno rajanje s predstavitvijo mask, ustvarjali na temo Pust, ocvrli miške in se podali na kratek pustni sprehod po kraju Cankova.
DELAVNICA O ZDRAVI PREHRANI
V torek, 16.2.2015, smo v okviru projekta Popestrimo šolo imeli delavnico o zdravi prehrani. Spoznali smo pomen zdrave prehrane. Povedali smo, kako sami skrbimo za svoje zdravje in debatirali o posledicah nezdrave prehrane. Seznanili smo se s piramido zdrave prehrane in jo po skupinah tudi izdelali. Pri tem smo uporabljali različne tehnike izdelovanja (risanje, izrezovanje sličic živil in lepljenje v prehransko piramido). Izdelke smo predstavili, nato pa smo jih razstavili na hodniku. Sledil je še najzabavnejši del delavnice, ko smo se preizkusili v peki. Po skupinah smo pripravili mini zdrave pizze in sadne solate.